Uittreksel persoonsgegevens BRP
Algemeen
Een uittreksel BRP is een bewijs dat u staat ingeschreven in de basisregistratie personen (BRP) van de gemeente. Zo’n uittreksel kunt u bijvoorbeeld nodig hebben voor het huren van een woning of als u een auto op uw naam wilt laten zetten. U kunt een uittreksel BRP digitaal of in persoon aan de balie van de gemeente aanvragen. Wilt u het uittreksel aan de balie aanvragen? Maak dan van tevoren een afspraak.
Hoe vraagt u een uittreksel aan?
U kunt op drie manieren een uittreksel aanvragen:
Digitaal
U kunt uw uittreksel gemakkelijk hier aanvragen met uw DigiD. U ontvangt uw uittreksel dan via de mail. Wilt u het document liever op papier ontvangen? Dan kunt u dit aangeven.
Aan de balie
U kunt het uittreksel ook aan de balie aanvragen. Maak hiervoor een afspraak. U krijgt het document dan direct mee.
Schriftelijk
Wilt u uw uittreksel schriftelijk aanvragen? Neem dan contact op met Team Burgerzaken via 0113-238383.
Wat heeft u nodig?
Om een uittreksel BRP aan te vragen heeft u het volgende nodig.
Bij een digitale aanvraag
- Uw DigiD
- Uw gegevens om te internetbankieren
Bij een aanvraag aan de balie van het gemeentehuis
- Een geldig identiteitsbewijs
- Een pinpas of contant geld
Een uittreksel voor iemand anders aanvragen
Wilt u voor iemand anders een uittreksel aanvragen? Dat kan alleen aan de balie van het gemeentehuis. Maak hiervoor een afspraak. Neem als u het uittreksel aan komt vragen de volgende dingen mee:
- Een machtingsbrief van degene waarvoor u het uittreksel aanvraagt
- Een kopie van een geldig identiteitsbewijs van degene waarvoor u het uittreksel aanvraagt.
- Uw eigen identiteitsbewijs.
Kosten
De kosten van een uittreksel BRP zijn €8,45.