Legalisatie handtekening
Algemeen
Soms moet u kunnen aantonen dat uw handtekening ook echt van u is. Bijvoorbeeld voor een garantstelling of notariële akte. U kunt uw handtekening dan bij ons aan de balie laten legaliseren. Maak hiervoor een afspraak via onderstaande knop.
Hoe werkt het?
- U komt persoonlijk naar de balie van het gemeentehuis. Neem het document waar u uw handtekening op gaat zetten met u mee.
- U zet uw handtekening waar de ambtenaar bij is.
- De ambtenaar controleert of uw handtekening overeenkomt met de handtekening op uw legitimatie.
- Wanneer de handtekening overeenkomt, zet de ambtenaar een stempel en een handtekening waarmee verklaard wordt dat de door u gezette handtekening echt van u is.
- Komt u uw handtekening legaliseren voor een garantverklaring en bent u getrouwd of heeft u een geregistreerd partnerschap? Dan moet uw echtgenoot/partner ook zijn/haar handtekening laten legaliseren.
Wat moet u meenemen?
Om uw handtekening te laten legaliseren moet u de volgende dingen meenemen:
- Het document waarop u de handtekening wilt plaatsen
- Uw identiteitsbewijs (paspoort, ID-Kaart of rijbewijs)
- Een pinpas of contant geld
Kosten
De kosten zijn €8,45 per handtekening.